Prowadzenie globalnej działalności

Prowadzenie globalnej działalności

Dzisiaj bez większego problemu wyróżnić można firmy radzące sobie z kryzysem i te całkowicie sparaliżowane przez recesję. Istnieje kilka historii niesamowitego upadku firm, które dyktowały warunki i przez kolejne dekady były stawiane na wzór prowadzenia nowoczesnego biznesu. Przykładem takiej znanej wszystkim marki może być fińska Nokia odpowiedzialna w pewnym momencie za blisko dziesięć procent PKB własnego kraju. Telefony tej marki znane i lubiane były na całym świecie i wszystko co w telefonii komórkowej uznawane było za innowacyjne i nowoczesne pochodziło właśnie od inżynierów tejże marki. Wystarczył jednak jeden prosty błąd biznesowy i podjęcie spóźnionych decyzji, aby przegrać swoje pozycję na rynku i na długie lata pozbawić się szans na przekonanie do siebie młodych pokoleń. To młodzi są otwarci najbardziej na postęp i nowe multimedialne gadżety, więc to do młodych adresowano pierwsze smartfony na rynku. Inne marki rzuciły wszystkie swoje siły na projekt pod tytułem smartfon, a Nokia jako jedyna nie była przekonana do wartości tego rozwiązania. Gdy więc konkurenci zaczęli sprzedawać swoje milionowe modele, Nokia zorientowała się w swoim opóźnieniu. Niestety klienci są dzisiaj niesamowicie wymagający i dobrze zorganizowani więc dość szybko porzucają swoją ulubioną nawet markę na rzecz lepszej.

Both comments and pings are currently closed.